Kwaliteit Google AdWords

De hoogste bieders vs de meest relevante advertenties

Als het gaat om het verkrijgen van de beste posities voor je advertenties, staat Google boven aan de lijst binnen de online advertentie wereld. Het grootste en beste netwerk met de meest geavanceerde opties die het mogelijk maken om zo goed mogelijk te adverteren. Voor zowel grote als kleinere bedrijven moet het mogelijk zijn om advertenties te publiceren die ook daadwerkelijk traffic generen. Maar hoe werkt dit? Kleinere bedrijven hebben niet het budget van grotere bedrijven, dus verliezen ze dan altijd de concurrentiestrijd om de dominante posities? Nee, gelukkig niet!

 

Kwaliteit & relevantie wordt beloond

Google heeft er geen baat bij, als adverteerders zoveel mogelijk bezoekers willen krijgen, on geacht de relevantie van de advertenties. Dit houdt in dat Google probeert te voorkomen dat grote bedrijven met veel budget inzetten op hele brede zoekwoorden en getoond worden bij ‘minder relevante’ zoekopdrachten. De gebruikers van Google zullen dit niet waarderen en daarmee verliest Google de ‘kracht’ van haar advertentie locaties. De gebruikers zullen dan minder snel klikken op een advertentie.

Om ervoor te zorgen dat gebruikers de meest relevante resultaten te zien krijgen, gebruikt Google strenge maatregelen om ervoor te zorgen dat de meest relevante advertenties getoond worden. Kortom, het hoogste budget wint niet altijd in de strijd naar de beste advertentie posities.

Hoe kwalitatiever de advertenties zijn (hoge CTR, ervaringen van bezoekers op de landingspagina’s en advertentie gerichtheid/relevantie) hoe beter deze getoond zullen worden.

Tip: Gebruik zo specifiek mogelijke zoekwoorden, marketing technische teksten en pakkende afbeeldingen / video’s om je doelgroep aan te spreken. Zorg er vervolgens voor dat je landingspagina perfect aansluit bij wat men zoekt en dat deze AIDA ingedeeld is.

Bekijk de onderstaande video voor een duidelijke uitleg over de beloning van een kwalitatieve advertentie. 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *