Zoekwoorden bepalen - Google AdWords

Meer gerelateerde advertentiekoppen

Het verschil tussen je zoekwoorden en de gebruikte zoektermen zal niet heel groot zijn. Als je je advertentiegroep goed hebt ingesteld, zullen de zoekwoorden zo goed mogelijk aansluiten bij wat een gebruiker zoekt. Echter is het in de meeste gevallen erg lastig om er voor te zorgen dat sterk gerelateerde zoektermen optimaal gebruikt worden in de advertenties.

Advertentiekoppen gerelateerde zoekwoorden laten tonen

Om een zo hoog mogelijke CTR (Click Trought Ratio) te realiseren is het van belang ervoor te zorgen dat je advertenties tonen wat ‘mensen zoeken’. Hoe meer een advertentie aanspreekt, hoe eerder iemand zal klikken op een advertentie.

Stap 1: Zorg voor een goed georganiseerde lijst met zoekwoorden en uitsluitingswoorden.

Stap 2: Gebruik de volgende code in je koptekst: {keyword: fiets}

Hoe werkt het precies?

AdWords activeert je advertenties wanneer relevantie gevonden wordt. Je hebt aangegeven dat je herenfiets, damesfiets en kinderfiets verkoopt middels het toevoegen van deze zoekwoorden. Doordat je de koptekst hebt voorzien van de volgende ‘imput’: Koop {keyword: fiets}, wordt je koptekst automatisch aangepast naar:

  • Koop herenfiets
  • Koop damesfiets
  • Koop kinderfiets

Dit is een zeer handige manier om ervoor te zorgen dat je advertentie zo goed mogelijk aansluit bij wat iemand zoekt. Natuurlijk kan je je advertentiegroepen beter specificeren, maar om enorm uigebreide campagnes te voorkomen is dit een zeer handige optie.

Let op: Wanneer een zoekterm, het geen wat de automatische kop moet activeren, te lang is, wordt deze niet gebruikt en wordt het standaard keyword gebruikt.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *