Arthur Samson – Wie ben ik?

Geboren en getogen in Rotterdam op 1 oktober 1990 Ik ben een enthousiaste en gemotiveerde internet marketeer die altijd op zoek is naar nieuwe uitdagingen!  Ik ben een ‘marketeer met gevoel’ en wil graag mijn ‘hart’ achter elk project steken. Kwaliteit voor kwantiteit. 

Ik ben een creatief persoon dat altijd in oplossingen denkt. Met ruim ervaring omtrent alle aspecten binnen de internet marketing (sinds 2008) en kennis van SEO, SEA, Facebook, Webdevelopment en Marketing,  ben ik ‘Jouw Internet Marketing Specialist’.

SEO

Sinds 2008 ben ik actief met de organische vindbaarheid van websites. Dit middels optimalisatie van interne- en externe SEO. Van content en structuur, tot en met linkbuilding.

SEA

Google AdWords, het systeem van Google waarmee je optimale vindbaarheid kan creëren tegen een betaling per klik. Eind 2013 ben ik Google Partner geworden en update ik mijn kennis.

Webdevelopment

In de loop der jaren ben ik mijzelf gaan specialiseren in het bouwen van SEO sterke, mobiel vriendelijke en marketing technische websites / webwinkels voor een hogere ROI.

Evaluatie

Het optimaliseren van alle kanalen voor bezoekers en marketingstrategieën middels evaluatie via Google Analytics. Een sterke manier om de conversie te optimaliseren!

Profiel Arthur Samson

Ik ben een gedreven internet marketeer die altijd opzoek is naar nieuwe uitdagingen en groei. Stabiliteit en degelijkheid staan voor mij hoog in het lijstje van de prioriteiten en dit is wat ik dan ook probeer terug te brengen in internet marketing. Goed doordachte strategieën, gevolgd door hoge kwaliteit omtrent de uitwerking ervan. Bekijk de persoonlijkheidstest die ik heb gemaakt voor Maandag@ Rotterdam.

Werkervaring onder contract

WeConnect | Digital Marketingbureau

WeConnect | Digitaal Marketingbureau

Samen met WeConnect ga ik op strategische en onderscheidende wijze de doelstellingen binnen digitale marketing aan voor zeer diverse klanten. Van groot klanten (zoals merken) tot en met de kleinere klanten. Door mijn specialistische en intensieve aanpak zorg ik voor groei van de bedrijven en omzetten. Tactische inzet van Google Ads waarbij het onderscheidende vermogen centraal staan. Daarnaast ben ik ‘lead’ over de afdeling Google binnen WeConnect en zorgen we samen als team voor de beste resultaten en langdurige samenwerkingen met onze klanten.

Steekwoorden: Google Ads, SEA, Display, Video, Shopping, SEO, Google Analytics, Conversie optimalisatie, Strategie en Onderscheidend vermogen.

METMEER | Online Resultaat

Voor METMEER ben ik actief als SEA specialist voor diverse campagnes. Naast SEA ondersteun ik de SEO, website optimalisatie en conversie optimalisatie van de klanten van METMEER. Een functie met diverse uitdagingen en een leuk, professioneel team. De ‘core’ van mijn werkzaamheden bevat het optimaliseren van SEA campagnes voor diverse projecten. Analytisch te werkgaan en optimaliisatie van camapgnes staan centraal, meer online resultaat.

Steekwoorden: SEA, SEO, Google Analytics, Conversie optimalisatie

Mopinion - Online Customer Feedback Reporting

Mopinion | User Experience Solutions

Als online marketeer wordt ik ingezet voor het bereiken van de internationale markt op ht gebied van User Experience Feedback wordt SEA en Social Media gebruikt. Door middel van het opzetten van advertenties binnen het zoeknetwerk, displaynetwerk en video advertising middels Google AdWords wordt de doelgroep in de USA en UK aangesproken met handige informatie en Call-to-Actions zoals de gratis trial. Daarnaast wordt er via Linkedin, Facebook en Twitter geadverteerd om het netwerk op te bouwen en conversies middels website klikken te stimuleren. Naast het optimaliseren van de online advertising ben ik verantwoordelijk voor de interne SEO van de website en het optimaliseren van de landingspagina’s om zo de kwaliteitsscores te verbeteren.

Steekwoorden: SEA, Remarketing, SEO, Google Analytics, Social Advertising

Decor Wonen & Slapen

Decor Wonen & Slapen | Meubelstore

Het opzetten en optimaliseren van de Google AdWords campagnes. Van tekstuele advertenties tot en met Display advertenties met Remarketing. Het analyseren van alle statistieken met als doel de conversie en ROI te verhogen, middels Google Analytics. Het opzetten van een strategisch plan om zo het marketing budget optimaal in te zetten.

Steekwoorden: SEA, Remarketing, SEO, Google Analytics

Sportschool HSW - Krav Maga

Sportschool HSW | Krav Maga

Het realiseren van alle online- en offline vindbaarheid middels SEO, SEA, Facebook en Youtube. Met meer dan 15 locaties en meer dan 650 leden is Sportschool HSW één van de grootste Krav Maga sportscholen van Nederland. Door middel van SEO, SEA, flyers, Facebook en Youtube komt HSW in contact met potentiële leden die middels Remarketing worden aangespoord om mee te doen aan 3 proeflessen voor €10,-. Vervolgens het doel om lid te worden.

Steekwoorden: SEO, SEA, Facebook, Youtube, Flyers, Remarketing

Samson Dienstverlening - Internet Marketing

Samson Dienstverlening | Internet Marketing

In 2008 ben ik begonnen met het opdoen van ervaring omtrent internet marketing bij het bedrijf van mijn vader, Arjan Samson. Hierbij heb ik veel uitvoerend werk gedaan met betrekking tot het optimaliseren van het backlinkprofiel van klanten, opzetten van het linkbuildnetwerk, het schrijven van SEO en marketing teksten, marketing artikelen schrijven voor in de wekelijkste nieuwsbrief en het ondersteunen bij workshops / lezingen. Tijdens mijn werkzaamheden ben ik langzamerhand begonnen met het leren bouwen van SEO-vriendelijke websites, het geen wat ik tot hedendaags nog steeds doe (ook voor klanten van Samson Dienstverlening).

Steekwoorden: SEO, Linkbuilding, Artikel marketing, Webdevelopment, Content management

Vestia Rotterdam

Vestia | Woningcoöperatie

Van november 2011 tot en met november 2012 ben ik actief geweest bij Vestia Rotterdam Noord en Centrum op de afdeling Communicatie. Het beheren van content gericht op branding was mijn voornaamste taak. Daarnaast had ik mij verdiept in de statistieken middels Google Analytics om zo sturing te geven aan het beleid van de afdeling internet marketing dat bezig was met het ontwikkelen van ‘Mijn Vestia’. Het doel was om huurders alles online te laten regelen zodat er bezuinigd kon worden op de telefonische klantenservice. Het uitstippelen van de optimale route door de website was het geen dat als eindproduct werd afgeleverd.

Steekwoorden: Content management, Google Analytics, Navigatie websitemanagement

WERKERVARING OP PROJECTBASIS

KWALITEITEN

Google Advertising (SEA)

Het opzetten en optimaliseren van campagnes in het zoeknetwerk en display netwerk van Google met een zo hoog mogelijke ROI en kwaliteitscore voor een langdurige campagne, strategisch en statistisch onderbouwd.

Zoekmachine optimalisatie

Ik ben gespecialiseerd in het optimaliseren van de interne- en externe SEO, van content tot en met het optimaliseren van het backlinkprofiel.

Facebook Advertising

Het opzetten van Facebook pagina’s met campagnes gericht op het vergroten van het bereik en het behalen van conversies middels betrokkenheid en daadwerkelijke conversies zoals website klikken en aanmeldingen.

LinkedIn B2B Advertising

Het opstellen van advertenties om zo het netwerk te vergroten en / of conversies te bereiken zoals verkopen. Van Sponsored Updates tot en met Pagina volgers en InMAil advertising via het professionele B2B platform van Linkedin.

Webdesign / development

Het bouwen van een SEO vriendelijke, responsive en strakke website/webshop die voldoet aan de benodigde features om een business te kunnen runnen. Een eigen huisstijl, goed gevonden en meer conversies!

Evaluatie & Conversie optimalisatie

Het hebben van enorme bezoekersaantallen wil niet altijd leiden tot een optimale conversie ratio. Het evalueren van de kanalen, gedrag van bezoekers en het optimaliseren van pagina’s is van groot belang voor een betere ROI.

CURSUSSEN & WORKSHOPS

Google AdWords Fundamentals

Het opzetten van AdWords campagnes en het vormen van een passende strategie om ervoor te zorgen dat de ROI zo optimaal mogelijk is. Welke type campagnes zijn er en wat kan je er mee bereiken. Wanneer zet je wat in en wat zijn de benodigde instellingen voor een degelijke campagne. Hoe maak je een concurrerende campagne binnen Google AdWords.

Cursus van Google Partners

Google Search Advertising

Het opzetten en optimaliseren van campagnes in het zoeknetwerk van Google. Het zorgen voor een zo hoog mogelijke kwaliteitscore, een zo hoog mogelijke CTR en het bereiken van een optimale ROI uit de zoek-advertenties.

Cursus van Google Partners

Google Display Advertising

Het opzetten en optimaliseren van campagnes in het Google Display netwerk, gericht op branding en / of conversies. Het optimaliseren van de targetmethodes die beschikbaar zijn in het Display netwerk, het verbeteren van de kwaliteit van de campagnes om zo de doelstellingen te bereiken.

Cursus van Google Partners

Google Shopping Advertising

Het optimaliseren van datafeeds, deze verwerken in Google Merchant Center en deze koppelen aan Google AdWords om shopping advertising te activeren. Het optimaliseren van de biedingen en campagneprioriteiten middels en het verwerken van de product-kenmerken voor optimale resultaten.

Cursus van Google Partners

Scoren met Google Analytics

Haal meer uit je website middels Google Analytics. Welke conclusies kan je trekken uit de statistieken en hoe stel je een een Analytics account in.

Cursus van de Hogeschool Rotterdam

Facebook Advertising, leer je te onderscheiden

Hoe zorg je voor een zo groot mogelijk bereik van je pagina’s/campagnes via Facebook? Hoe kan je ervoor zorgen dat je meer vind-ik-leuks genereerd en hoe haal je conversie uit je advertenties?

Workshop van Henk-Jan Geels in 2016

Webshops en Juridische aspecten - KVK

Algemene regelgeving omtrent het hebben van een webshop, koppelen van betalingsmethoden, algemene voorwaarden en dergelijke juridische achtergrond om een degelijke webshop te bouwen.

Workshop van de Kamer van Koophandel

Het organiseren van een kleinschalig evenement

Het opstellen van draaiboeken, begrotingen, het aansturen van ‘medewerkers’ en het nemen van de verantwoordelijkheid  van het evenement ter plaatsen.

Cursus van Stichting DOCK in 2012

On-page SEO - Interne SEO

Het optimaliseren van de interne SEO middels sterke content en een goede en SEO vriendelijke structuur.

Workshop van Arjan Samson in 2010, 2012 en 2014

Optimalisatie van het backlinkprofiel - Externe SEO

Het toepassen van ‘relevante’ linkbuilding en het controleren van de schadelijke links om een schoon backlinkprofiel te krijgen. Daarnaast het rekening houden met de verhouding tussen de soort links, landingspagina’s en uitgaande links.

Cursus van Alexander van Aken

Haal meer uit je online onderneming - Online Marketing kanalen

Het gebruikmaken van de meest geschikte kanalen, passend bij het bedrijf / product / dienst dat aangeboden wordt. Het effect van online virale marketing middels sociale media en online concurreren op organische vindbaarheid.

Workshop van Tonny Loorbach in 2014

Internet Marketing - Mindset

Wat is online marketing? Hoe kunnen er gaten in de markt gevonden worden? Het belang van online vindbaarheid en het naar voren komen met (en door middel van) de USP’s/onderscheid vermogen.

Workshop van Eelke de Boer in2009.

Wat referensies over mij zeggen

Dhr. Arthur Samson is in de periode van 1 oktober 2016 tot 1 april 2017 werkzaam geweest in onze organisatie als online marketeer (40 uur per week), gericht op advertising (SEA en Social advertising) en SEO. Het zwaartepunt van zijn werkzaamheden lagen op het opzetten van marketing campagnes om nieuwe leads aan te trekken binnen de doelgroepen van Mopinion.

In de werkzaamheden die Arthur uitvoerde heeft hij laten zien dat hij goed kan samenwerken, initiatief toont en meedenkt als het gaat om de online marketing strategie. Naast deze eigenschappen beschikt hij ook over een goede mentaliteit. De visuele beperking van Arthur staat zijn kwaliteit van werken alsmede zijn werktempo niet in de weg. Als persoon hebben wij hem als prettig, enthousiast en leergierig ervaren.

K. Wolters
K. WoltersManager Product and MarketingMopinion - Feedback Analytics Software

Wij nemen regelmatig diensten af van Optiprofs op gebied van Google Adword campagnes  Deze samenwerking is voor ons tot nu toe zeer vruchtbaar gebleken. Er wordt geadviseerd, scherp geoptimaliseerd en de werkzaamheden worden uiterst serieus genomen en transparant uitgevoerd (wat niet overal even vanzelfsprekend is, hebben gemerkt). Wij zijn uitermate tevreden met de geleverde diensten. Suzan van der Ent, De Schrijverette

Suzan van der Ent
Suzan van der EntLinkbuilding & SEO tekstschrijverDeschrijverette.nl

Bekijk mijn laatste blog-artikelen

This is a post with post type “Link”

Entries with this post type link to a different page with their headline. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor.

A nice post

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, […]

We have launched our website!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, […]

Wat is Internet Marketing?

Internet Marketing is een breed begrip, maar simpelweg komt het neer op twee, zeer belangrijke, factoren. Het gaat om het behalen van doelstellingen/conversies zoals het verkopen van producten/diensten en het krijgen van traffic/bezoekers op je websites en apps. Beide factoren zijn afhankelijk van elkaar. Zonder kwalitatieve bezoekers op je website, kunnen de online conversies niet plaatsvinden. Zonder een marketing-optimale website waar de conversies bereikt kunnen worden, kan de traffic niet het doel bereiken en heb je er in feiten niet veel aan.

Kortom, je website en je bezoekers moeten optimaal op elkaar zijn ingesteld. Het succes van onder andere SEO en SEA is tevens gebaseerd op de usability van je website en interne factoren voor vindbaarheid. Ook al heb je een perfect opgestelde AdWords campagne draaien, als je website een lage kwaliteitsscore heeft, zullen de klik kosten hoger zijn dan nodig en zullen de posities lager zijn dan gewenst.

De balans tussen het krijgen van de juiste traffic / waardevolle bezoekers op je website en het zorgen voor een optimale usability leidt tot een verhoging in de conversie en een gunstige return on investment (ROI).